שילוב ילדים על הרצף בכיתה, מס' תכנית 39082 מאושרת בגפ"ן
ליחצו כאן לקביעת הרצאה ללא תשלום בנושא "שילוב ילדים על הרצף בכיתה".
בשנים האחרונות ניכרת מגמה של שילוב ילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי במסגרות החינוך הרגיל. מטרת הסדנא היא להנגיש למורים אסטרטגיות ומיומנויות כך שיכירו את החוזקות והקשיים של הילדים המשולבים בכיתתם ולסייע להם להשתלב בהצלחה.
אורך התוכנית:
- 3-5 מפגשים בנוכחות רב צוותית
הנושאים שיועברו למשתתפי הסדנא:
- עקרונות מנחים בעבודה עם ילדים על הרצף
- מיומנויות ואסטרטגיות לימודיות: מוטיבציה- הבסיס ללמידה, יצירת סביבה לימודים מותאמת (ארגון והבנייה), פירוק חומרי למידה, הקנייה ותרגול וכן מתן תמיכות ועזרי למידה.
- הטמעת הכלים הכלים בין כלל ילדי הכיתה
- כישורים חברתיים: יצירת קשרים חברתיים, זיהוי ותיווך סיטואציות חברתיות, פתרון בעיות ועוד
הטכניקות בהן נשתמש:
- היכרות עם ידע תיאורטי
- ניתוח סיטואציות מהמרחב הכיתתי או הבית ספרי
- הכרות עם כלים יישומיים בעבודה עם ילדים על הרצף
הסדנא בשולחנות עגולים מתבססת על דיאלוג צוותי, המשלב ידע תאורטי, מחקרי ויישומי. טכניקות בהן נשתמש: שיח עמיתים, הצגות מקרה וניתוחן, זיהוי והתאמת פרופיל התלמיד, עבודה סדנאית ודיון רפלקטיבי
מי אנחנו?
צוות המומחים של "נועם מערכות טיפול וחינוך" כולל מנתחי התנהגות ופסיכולוגים חינוכיים בעלי ניסיון רב בעבודה עם ילדים על הרצף, המנוסים בהנחייה וטיפול במסגרות החינוך. כל תכנית נבנית בשיתוף פעולה עם הגורמים המקצועיים בשיתוף עם צוותי החינוך כשהדגש הוא על הפרופיל הייחודי של הילדים והכיתה, ובהתאם לצרכים של מסגרות החינוך.
אנו מאמינים בהקשבה לצרכי השטח ובצורך במענה איכותי, למען קידומו של כל תלמיד בתפקודים הרגשיים, ההתנהגותיים, הלימודיים והחברתיים, וכן שמים דגש על פיתוח מיומנויות מקצועיות ואישיות של צוותי החינוך, במטרה לבנות חוסן ותחושת מסוגלות.
לינק לרכישת התוכנית "שילוב ילדי ASD בכיתה הרגילה"