תוכניות גפ"ן

מהו פרוייקט גפ"ן של משרד החינוך?

גפ"ן (גמישות פדגוגית ניהולית) הוא פרויקט של משרד החינוך בישראל שנועד לתת אוטונומיה וגמישות לבתי הספר בניהול ובחירת תכנים פדגוגיים, פעילויות ותוכניות לימודיות בהתאם לצורכי התלמידים ולמדיניות בית הספר. במסגרת גפ"ן, בתי הספר מנהלים תהליך קפדני לבחירת ספקים חיצוניים שיספקו להם שירותים ותוכניות חינוך, העשרה וטיפול, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של תלמידיהם.

"נועם מערכות טיפול וחינוך" פועלת כספקית מאושרת של תוכניות גפ"ן בבתי ספר, ומספקת מגוון תכניות למורים ולתלמידים במסגרת זו: "מצליחים יחד", "כלים יישומיים למורה", וכן "שילוב ילדים על הרצף בכיתה". מטרת התוכניות הן קידום הלמידה , בניית סביבה תומכת, העלאת המוטיבציה ושיפור האקלים הבית ספרי. התוכניות מועברות באמצעות הנחיית הצוותים ובנייה של תוכניות לשיפור אקלים ומניעת התנהגויות מאתגרות ועבודה פרטנית עם ילדי הכיתה.

מצליחים יחד

  • בתוכנית זו בית הספר בוחר כיתה או כיתות המתמודדות עם קושי לימודי, אקלים מאתגר או בעיות התנהגות שונות
  • מנתחת התנהגות מגיעה ל 12 מפגשים (כ-1.5 שעות למפגש) ומלווה את המורה לאורך תהליך והערכה, בניית התכנית ישומה ותיחזוקה

כלים ישומיים למורה

  • בהשתלמות זו נדבר על מרכיבי ההתנהגות השונים
  • ישום כלים פרקטיים בכיתות הלימוד תוך דגש על אקלים כיתה, למידה מתוך הצלחה והתמקדות במניעת קשיים
  • ההשתלמות תועבר בצורה של סדנא כך שהמורים ישתפו מקרים מהכיתה אותם נלמד ובהם נשתמש כדי לצאת לפתרון בעיות

שילוב ילדים על הרצף בכיתה

  • אנו עדים למגמת שילוב ילדים על הרצף בחינוך הרגיל
  • מטרת התוכנית להנגיש למורים אסטרטגיות ומיומנויות על מנת לסייע  לתלמיד להשתלב ולמצות את הפוטנציאל הגלום בו
  • נכיר את מרכיבי הלקות השונים, דרכי הסיוע לתלמידים והפיכת האתגר בשילוב הילד למעודד צמיחה לילד ולכיתה

הייחוד של "נועם מערכות טיפול וחינוך"

"נועם מערכות טיפול וחינוך" פועלת כספקית מאושרת של תוכניות גפ"ן בבתי ספר, ומציעה מגוון תכניות למורים ולתלמידים במסגרת זו:

  • נסיון עשיר בהפעלת תוכניות טיפול וחינוך ברשויות מקומיות
  • איש קשר ייעודי ("project manager") מטעם "נועם" לשמירה על זמינות ויחס אישי לשותפינו בתוכניות הגפ"ן
  • טרם בניית התהליך – מיפוי הצרכים וזיהוי האתגרים של השותפים, למציאת פתרונות מותאמים
  • התמחות בתחום החינוך המיוחד וכן בהתמודדות עם קשיים המלווים חלק מהילדים בהתפתחות הרגילה
  • שילוב תחומים – המטפלים בעלי רקע ייחודי הן בתחום הרגשי והן ההתנהגותי
  • אינטגרציה עם צוותי החינוך – העבודה בשיתוף פעולה ובהלימה לצרכי הצוות
דילוג לתוכן